Kako napisati kvalitetan tekst za web?
Već sigurno znate da za uspješan rast broja posjetitelja i veću vidljivost web stranice trebate početi pisati blog, ali napisati objavu odnosno tekst za web stranicu nije lako. Kako napisati dobar tekst za web stranicu objasnit ćemo u nekoliko jednostavnih koraka.
Korak 1: Planiranje teme za objavu na webu
Posve je normalno da pisanje objave za vaš blog može trajati nekoliko sati iako možete natipkati 90 riječi u minuti. Od ideje za objavu pa do objavljivanja sadržaja ponekad mogu proći dani ili čak tjedni. Važno je uzeti dovoljno vremena za planiranje prije nego počnete pisati objavu.
Mnogi novi blogeri preskaču planiranje, ali za kvalitetan sadržaj trebate sjesti i razmisliti o tome što ćete napisati, a ne na brzinu natipkati što vam padne na pamet. Razmišljajte o tome što ćete napisati i pokušajte shvatiti kako bi netko drugi reagirao na pročitano.
Odaberite temu koja vas zanima
Hoće li objava biti čitljiva i čitana, ovisi o načinu pisanja. Ništa, ali baš ništa, ne može tako „ubiti“ objavu koliko to može manjak entuzijazma autora ili pak neznanje. Zato za početak odaberite temu koja će vam biti interesantna, o kojoj dosta znate i neće biti teško napisati dobru objavu.
To može biti opis vašeg proizvoda. Svoj proizvod vi vjerojatno najbolje poznajete, kao i načine na koje ga je najbolje koristiti, primijeniti itd. Ako pružate uslugu, tko može bolje od vas cijeniti to što radite? Opišite to, pohvalite svoju uslugu ili proizvod i objasnite čitatelju zašto je to što vi nudite najbolje.
Napravite strukturu objave
Dobar tekst za web nije posve lako napisati. Čak i profesionalni blogeri trebaju neku vodilju kako bi se držali teme dok pišu, a struktura sadržaja u tome može pomoći.
Struktura objave za web ne mora biti detaljna. Napravite strukturu objave „u grubo“, a za primjer ćemo uzeti ovu objavu koju sad čitate.
Primjer strukture teksta za web
Svrha strukture objave
Svrha strukture objave je da vas podsjeti na detalje teme koju želite obraditi, na redoslijed ili neke ključne detalje unutar neke sekcije. Uz strukturu objave, lakše je ostati fokusiran na temu što će vam pomoći da skratite potrebno vrijeme za pisanje objave.
Dodatno istražite temu o kojoj pišete
Ovisi o odabranoj temi, dobro je provjeriti činjenice kako bi informacije koje navodite bile točne. Nije tajna da blogeri ponekad pišu o temama o kojima sami ništa ne znaju. To ne znači da su šarlatani, već dokazuje njihov entuzijazam za stjecanjem novih znanja, a ako se drže nekih pravila, često napišu objavu koja postiže odlične rezultate.
Ako se oslanjate na informacije iz trećih izvora, odaberite povjerljive izvore i nemojte ih kopirati već informacije iz teksta napišite na svoj način. Pisanje jedinstvenog sadržaja za blog ili web stranicu dobro utječe na SEO rezultate.
Korak 2: Smislite naslov koji će privući pažnju čitatelja
Svi imaju svoje mišljenje o naslovima. Neki tvrde da naslov treba što preciznije opisati temu i biti kratak (kako bi se izbjeglo zavaravanje čitatelja, odnosno da sadržaj odgovara naslovu), dok drugi preporučaju apstraktniji pristup.
Ako čitate ovu objavu, pretpostavljamo da niste iskusni bloger, stoga preporučamo da za svoju prvu objavu smislite kvalitetan naslov koji će sadržavati potrebne informacije i biti kratak.
Zašto naslov objave mora biti upečatljiv?
Svrha naslova je potaknuti čitatelja da klikne na vašu objavu i čita je, a svima je drago ako čitatelj tekst pročita do kraja. To ćemo postići jedino ako posjetitelj čita o onoj temi koja mu je iz naslova zapela za oko.
Izbor naslova treba ovisiti i o publici kojoj se obraćate. Ako je članak namijenjen mlađoj publici, pokušajte s nekim otkačenim naslovom, a ako je za stariju i ozbiljniju publiku, takav bi trebao biti i naslov.
Korak 3: Pisanje teksta za web
Kad ste razmislili o temi i sadržaju, napravili strukturu objave, istražili informacije i smislili dobar naslov objave, vrijeme je da napišete tekst za web, odnosno objavu.
Pišite dok imate volje
Mnogi poduzetnici koji žele na svoje web stranice privući što više posjetitelja često nemaju vremena napisati objavu odjednom već im se taj posao oduži i na nekoliko dana. Takav pristup je u redu, mada bismo preporučili pisanje objave dok je ideja još svježa, a entuzijazam autora plamti.
Ako se spremate napisati svoju prvu objavu, ne posustajte. Možda neće biti dobra i potrošit ćete cijeli dan na nju, ali bit će kao i s prvom vožnjom automobila, drugi krug će ići malo bolje!
Savjet: Puno ljudi ne zna kako započeti uvodni tekst objave. Dobar način da i taj problem riješite je da uvod objave napišete na kraju. Dakle, krenite s nečim što ćete lakše napisati, što već imate na umu i kasnije samo spojite dijelove teksta u jednu cjelinu.
Obavezno umetnite naslovnu sliku objave
Ljudi često ne stavljaju slike unutar sadržaja svojih objava što je u redu ako je objava kratka, ali nije dobro ne staviti slike u dužim tekstovima.
U svakom slučaju, objava treba naslovnu sliku sadržaja koji odgovara temi, a u dužim tekstovima dobro je umetnuti slike povezane s temom unutar sekcije.
Fotografije u objavi zadržavaju čitatelje
Jedan od glavnih razloga zašto je dobro koristiti slike u objavama je da biste „razbili“ tekst i zadržali čitatelja. Mnogi ljudi ne čitaju cijeli tekst objave već samo pregledaju stranicu brzim skrolanjem prema dolje. Slike povezane sa sadržajem čitatelju mogu dati dodatne informacije o temi i potaknuti ga na čitanje.
Uređivanje objave
Pisanje teksta za blog je teško, a uređivanje zna biti i teže. Važno je pogledati tekst u cjelini i ako je potrebno, izbaciti nepotrebne dijelove. Jedino tako je moguće napisati objavu za blog koja ima glavu i rep.
Ispravite sve pravopisne i gramatičke pogreške. To je posebno važno ako se na stranici nalazi neki stručni tekst. U tom slučaju bilo bi dobro razmisliti i o lektoriranju.
Zaključak
Pisanje objave za blog čini se kao lagan posao dok ga ne krenete raditi. Srećom, što više pišete bit će vam lakše i ako ćete ustrajati u želji da povećate posjećenost svoje web stranice, brzo ćete u tome i uspjeti.
Samo budite dosljedni i redovito pišite. Nemojte kopirati tekst s drugih stranica jer Google sve vidi. Prilagodite objavu za SEO, odnosno istražite ključne riječi i sl. Vaš vlastiti trud uložen u pisanje teksta za web nakon nekog vremena sigurno će biti isplativ.