Tekst na web stranici mora biti originalan i kvalitetan, a da bi bio takav, potrebno je uložiti mnogo truda i vremena za pisanje teksta. Naravno, neki ljudi su daroviti autori i nije im problem napisati kvalitetnu objavu za web. Međutim, većina vlasnika web stranica muku muči upravo s pisanjem teksta za svoje web stranice. Mnogi naši klijenti spadaju baš u tu skupinu nevještih autora koji jednostavno ne mogu napisati ni jedan odlomak, a kamoli cijeli tekst za stranicu usluge ili neku objavu o toj usluzi. Na sreću, možda postoji dobro rješenje za taj problem, a to je: pisanje teksta za web uz upotrebu umjetne inteligencije.

Umjetna inteligencija – pomoć kod pisanja teksta za web

U našem blogu možete pronaći nekoliko objava sa savjetima za pisanje kvalitetnog teksta za web i objava prilagođenih SEO-u. Te savjete smo i usmeno podijelili sa svojim klijentima, međutim, nije pomoglo. I dalje ti naši klijenti ne stvaraju novi sadržaj na svojim web stranicama ni približno koliko bi trebali – nažalost.

Umjetna inteligencija kao pomoć u pisanju teksta za web mogla bi riješiti njihov, ali i vaš problem s nedostatkom ideja i poboljšati sposobnosti pisanja teksta. U ovoj objavi predstavljamo alat – umjetnu inteligenciju ChatGPT koji vam može pomoći u pisanju teksta za web stranice ili blog. Ovisno o tome koliko vremena i truda želite uložiti u pisanje, možete se poslužiti umjetnom inteligencijom čak i za pisanje kompletnog sadržaja za web. U nastavku saznajte kako koristiti umjetnu inteligenciju za pisanje teksta za web i koje su prednosti i nedostaci takvih tekstova.

Što je Chat GPT

ChatGPT je računalni program koji koristi umjetnu inteligenciju za razgovor s korisnikom na sličan način kako to čine chatbotovi. Strojno učenje (machine learning) nazvano Natural Language Processing omogućuje ChatGPT-u da razumije upite korisnika i pruži odgovore na njih na što prirodniji način. U nastavku ćemo pokazati nekoliko primjera kako možemo koristiti umjetnu inteligenciju za pisanje tekstova za web odnosno blog.

Kako koristiti umjetnu inteligenciju kod pisanja teksta za web?

Alat ChatGPT još uvijek je u razvoju i ne pruža uvijek zadovoljavajući odgovor. U ovom primjeru postavili smo zahtjev računalnom programu ChatGPT da napiše objavu o knjigovodstvu, na što smo dobili vrlo kratak tekst kao odgovor. Količina teksta nije dovoljna da bi se tekst samo kopirao i zalijepio u objavu, ali odgovor je dovoljno dobar da pruži ideju autoru kako započeti objavu o knjigovodstvenim uslugama.

Osim što količina teksta nije dovoljna za objavu, tekst ne djeluje prirodno. U prvoj rečenici piše da je knjigovodstvo proces evidentiranja i knjiženja financijskih transakcija unutar tvrtke, što je vjerojatno točno. Međutim, u zadnjoj rečenici piše da je: knjigovodstvo proces koji omogućuje tvrtkama da upravljaju svojim financijama na ispravan način i donose informirane odluke.

To je po mom laičkom mišljenju djelomično točno i mislim da je zbunjujuće drugim laicima. Knjigovodstvo jest proces evidentiranja i knjiženja financijskih transakcija unutar tvrtke, ali nije proces knjigovodstva taj koji omogućuje tvrtkama upravljanje financijama na ispravan način. Upravljanje financijama na ispravan način i donošenje informiranih odluka omogućuje kvalitetna usluga knjigovodstva i nekakvi financijski izvještaji, a ne sam proces knjigovodstva.

Kako je ovdje riječ ipak o računalnom programu, moramo biti svjesni ograničenja umjetne inteligencije. Ta ograničenja ponekad mogu dati prividno dobre rezultate i tekst na web stranici učiniti neprirodnim. Kao u ovom primjeru, tekst koji smo dobili treba pročitati s razumijevanjem i koristiti ga za pomoć u pisanju objave, ali ne i kao jedini alat i način pisanja objave.

Ograničenja umjetne inteligencije u pisanju teksta za web

Je li ChatGPT UI dovoljno dobar i pouzdan alat za pisanje sadržaja na webu?

Umjetna inteligencija može biti vrlo korisna za pisanje tekstova za web jer može pružiti detaljne odgovore koji znaju biti i vrlo dobro napisani. To bi moglo dovesti u zabludu mnoge korisnike koji će pomisliti da je sav tekst koji umjetna inteligencija generira – dobar. Iako korisna, umjetna inteligencija još uvijek nije tako inteligentna da bi svaki zadatak obavila bez greške i potrebe za ljudskom intervencijom.

Prije nego testirate jedan od navedenih alata umjetne inteligencije na vašoj web stranici, obratite pozornost na sljedeće:

  • Točnost informacija

    Informacije koje pruža Chat GPT u svojim odgovorima mogu biti zastarjele, a ponekad čak i netočne. Važno je provjeriti informacije u svakom dobivenom odgovoru koji namjeravate upotrijebiti za pisanje teksta za web. Netočne ili nejasne informacije u tekstu na vašem webu mogu samo biti loše za korisničko iskustvo, a time i za rangiranje u rezultatima pretraživanja i sl.

  • Umjetna inteligencija nema mišljenje

    ChatGPT je nepristran i neovisan. Za razliku od čovjeka, ChatGPT-u nedostaje žara, strasti i kreativnosti pa ne može zauzeti stav o nečemu i imati preferencije, pa tako ni objava napisana umjetnom inteligencijom vjerojatno ne može ostvariti zanimanje kod čitatelja i zadržati njegovu pažnju. Kod pisanja teksta za web, to je izuzetno važno. U moru tekstova na webu, nije potreban još jedan koji ljudi neće htjeti čitati. Najbolje će proći onaj tekst koji u sebi ima utkane osjećaje i entuzijazam autora.

  • Nema nedavnih događaja i ažurnih informacija

    Kako smo već napisali, umjetna inteligencija je ograničena, a ChatGPT je ograničen sa izvorima informacijama do 2021. godine. Svi događaji, nova saznanja i druge informacije poslije 2021. godine ChatGPT-u nisu dostupne. Zato, umjetna inteligencija nam može pomoći u pisanju teksta za web, ali nas još uvijek ne može zamijeniti.

Može li ChatGPT biti dobar za SEO

ChatGPT u nekim slučajevima može generirati tekst koji možemo iskoristiti za pisanje teksta na webu. Ako je dobiveni tekst napisan na način kako biste ga i vi napisali, onda u redu, može se koristiti na webu, ali kad je u pitanju SEO valja tom tekstu ipak pristupiti oprezno jer ChatGPT ne slijedi najbolje prakse SEO-a, a Google je vrlo strog po tom pitanju.

Google je zapravo naš Bog, nama koji stvaramo sadržaj prilagođen SEO-u i prema njemu se odnosimo sa pravim strahopoštovanjem jer, postići visoku poziciju u pretraživaču za nas je kao blagoslov s nebesa. Pogotovo kad radimo optimizaciju za ključne riječi s velikom konkurencijom. Tada bi neoprezno kopiranje i lijepljenje teksta dobivenog uz pomoć umjetne inteligencije moglo više naštetiti SEO optimizaciji nego bi moglo biti korisno.

Istraživači na Google-u godinama rade na otkrivanju sadržaja generiranog umjetnom inteligencijom, a takav sadržaj može kazniti zbog niske kvalitete. Najsigurnije je za sadržaj na webu, umjetnu inteligenciju koristiti s mjerom, kao generator ideja, kao pomoć u pisanju vlastitog i originalnog teksta za web.

Chat GPT možete koristiti za prikupljanje informacija i stvaranje strukture objave kako bi napisali kvalitetnu objavu za web.

Savjeti za uređivanje teksta generiranog umjetnom inteligencijom

Umjetna inteligencija napisat će kompetentan članak koji obuhvaća različite aspekte teme. Međutim, daleko je od savršenog. Google lako može prepoznati tekst generiran umjetnom inteligencijom i možete biti kažnjeni i izgubiti poziciju u rezultatima pretraživanja.

Preporučujemo da se umjetna inteligencija koristi samo za istraživanje i stvaranje strukture sadržaja i pomoć u pisanju teksta. Kada imate strukturu objave, možete je temeljito pregledati, provjeriti činjenice i na temelju dobivenih odgovora UI-a napisati vrlo kvalitetnu i informativnu objavu.

Provjerite tekst, uredite ga i pazite na estetiku

Provjerite točnost informacija i ispravite pogreške i netočne informacije. Ako koristite GPT3 UI, moći ćete generirati i slike, međutim slike vjerojatno ne će izgledati dobro. Kod pisanja objave, važno je paziti i na estetiku, pa je preporučljivo koristiti vlastite i kad god je to moguće, oku ugodne slike.

Poveznice na sadržaj unutar i izvan web stranice, dobre su za SEO pa ih ne zaboravite umetnuti kako biste svom sadržaju dali više konteksta. Tekst treba i oblikovati kako bi iskustvo čitanja bilo što bolje.

Kako je za visoku poziciju u pretraživačima veoma važan autentičan sadržaj, objavu ili bilo koji drugi tekst za web treba personalizirati i učiniti ga zanimljivim. Jedino je autentičan i prirodan sadržaj, koji samo čovjek može stvoriti, lako optimizirati za SEO. Za više detalja pročitajte našu objavu o tome kako napraviti SEO optimizaciju.

Zaključak

Pisanje teksta za web uz pomoć umjetne inteligencije olakšava posao, pa bi stres koji zbog toga osjećaju neiskusni autori mogao biti manji. Umjetna inteligencija potiče svojim odgovorima na stvaranje vlastitih ideja za pisanje teksta, često može dati informacije koje ni sami niste znali. Ukratko, u suradnji čovjeka i umjetne inteligencije nekad teško pisanje teksta može postati jednostavnije. Samo postavite pitanje, uredite odgovor, optimizirajte cijeli tekst za SEO i objavite. Vaša web stranica će vam biti zahvalna! Isprobajte: Optimizing Language Models for Dialogue (openai.com)

Povezane objave

Ostavite komentar