Najčešća pitanja koja mi klijenti postavljaju su: koliko vremena je potrebno da se završi SEO optimizacija, koliko vremena je potrebno za vidljive SEO rezultate i kada će moja stranica dospjeti na prvo mjesto u Googleu. Klijenti očekuju jednostavne odgovore na ova pitanja, ali jednostavnog odgovora baš i nema. Nekada, dok web nije bio zatrpan gomilom web stranica koje nude iste usluge i proizvode i koje nisu bile optimizirane, vrijeme potrebno za rangiranje i vidljive SEO rezultate bilo je lako predvidljivo. Danas je stvar nešto drugačija i SEO treba gledati na drugačiji način. SEO treba raditi na drugačiji način da bi stranica dospjela na prvo mjesto.
Nov način razmišljanja i SEO optimizacije
Nekada je strategija SEO optimizacije značila identificiranje ključnih riječi koje su relevantne za poslovanje, odnosno uslugu i proizvod koji nudite. Bilo je važno odrediti ključne riječi koji imaju najveći broj pretraživanja i malu konkurenciju. Nekada bi samo 5 – 10 ključnih riječi donijelo većinu prometa na web, a posao je išao glatko.
SEO strategija
Danas, kad nam netko kaže da mora biti #1 za neke ključne riječi, jasno nam je da je zaglavio u vremenu kad je to bilo jednostavno. S vremenom se razvila svijest ljudi o potrebi za posjedovanjem web stranice, svijest o potrebi za optimizacijom, pa se paralelno s time treba mijenjati i SEO strategija.
U rijetkim situacijama dovoljno je fokusirati se na jednu ključnu riječ ili na grupu pojedinačnih ključnih riječi koje će privući veliki promet na vaš web, barem ne u usporedbi s frazama kao “ključnim riječima”. Jednostavno, ako odaberete pojedinačne ključne riječi, većina ljudi koji vas traže vjerojatno vas ne će pronaći. Drugim riječima – ništa od pozitivnih rezultata SEO optimizacije i visoke pozicije u Googleu.
Razmišljajte kao korisnik
S obzirom na statistiku pretraživanja koju već godinama pratim za stranice svojih klijenata, jasno se vidi na koji način ljudi razmišljaju i kako pretražuju web. Najčešće prilikom pretraživanja ne upisuju jednu ili dvije ključne riječi. Zapravo postavljaju pitanja!
“Long tail” ključne riječi – fraze
Dugačke ključne riječi ili “long tail keywords” lakše je rangirati visoko u Googleu jer su manje konkurentne. Istovremeno su relevantnije za pretraživanja korisnika jer uključuju više riječi. Takve ključne riječi brže će ostvariti dobre SEO rezultate i biti dobro rangirane u Google-u.
Fraze u odnosu na pojedinačne ključne riječi daju sasvim drugačije rezultate
Na primjer: ključna riječ “knjigovodstvo” ima veliki opseg pretraživanja, a prva mjesta na prvoj stranici zauzimaju web stranice koje će biti teško srušiti s trona za tu ključnu riječ. Također, dobiveni rezultati tog pretraživanja uključuju rezultate koje korisnik u potrazi za knjigovođom ne treba.
Na upit “knjigovodstvene usluge” Google nudi puno kvalitetnije rezultate. Nudi upravo ono što korisnik traži – tvrtke koje pružaju knjigovodstvene usluge.
Upravo na taj način smo i mi optimizirali web tvrtke Đina usluge d.o.o. za koju radimo SEO optimizaciju i uspješno je rangirali na drugo mjesto u Googleu. Još nam je samo oglasnik Njuškalo ostao da ga skinemo s trona!
Koliko vremena je bilo potrebno za ovakve SEO rezultate?
Puno, ljudi moji! Puno! I ne samo puno vremena nego i jako puno rada. U Zagrebu ima gomila knjigovođa i knjigovodstvenih ureda, i servisa itd., i trebalo je grijati stolac pune dvije godine da bi stranica bila rangirana na drugom mjestu.
Dobri rezultati bili su vidljivi već u prvoj godini
Naravno, nismo tek nakon tri godine ostvarili dobru i zadovoljavajuću poziciju. Dobra odnosno zadovoljavajuća pozicija postignuta je već u prvoj godini. Tada je stranica imala prosječno 15. mjesto što je za početak – vrlo dobro. Drugačije niti ne ide!
Koliko vremena je potrebno vašoj stranici da ostvari dobre SEO rezultate?
Ovisi! ? Znamo da je odgovor frustrirajući, ali istinit je. A o čemu ovisi? Ovisi o tome koliko dugo vaša stranica postoji, koliko je do sada uloženo u SEO, kakva je kvaliteta stranice, koliko sadržaja ima, koliko povratnih veza ima i još mnogo drugih čimbenika.
Ne postoje dvije web stranice s istom startnom pozicijom čak i ako su u istoj industriji i natječu se za iste klijente. Međutim, možemo zamisliti mogući scenarij kako bi SEO rezultati mogli izgledati tijekom prvih mjeseci.
Mjesec 1
Istraživanje i otkrivanje, revizija web stranice, stvaranje strategije i planiranje ključnih riječi. ? Ako bi se istraživanje i otkrivanje moglo brzo obaviti, tada bi već u prvom mjesecu mogli početi s tehničkim promjenama na web stranici. U drugim slučajevima, faza temeljitog istraživanja i stvaranja strategije može trajati više od mjesec dana.
Mjesec 2
U mnogim slučajevima (koje smo do sada imali) web treba popraviti. Rijetko smo imali prilike započeti SEO na stranici koja je udovoljavala tehničkim preduvjetima za dobro rangiranje i dobre SEO rezultate. To može potrajati nekoliko mjeseci!
Ako imamo sreće, onda u prvom mjesecu možemo popraviti web na temelju rezultata revizije web stranice i krenuti dalje, u mjesec treći!
Mjesec 3
Nakon istraživanja, otkrivanja problema i stvaranja strategije i popravaka na webu, možemo stvarati novi sadržaj i optimizirati postojeći. To uključuje pisanje bloga, sastavljanje često postavljanih pitanja, proširenih podataka o proizvodima ili uslugama, jači angažman na društvenim mrežama i sl.
Mjesec 4
Za neke možda kasno, ali već u četvrtom mjesecu nakon stvaranja novog sadržaja i SEO optimizacije možemo očekivati prve pozitivne vidljive rezultate SEO optimizacije. I u ovom mjesecu nastavljamo stvarati novi sadržaj, dijeliti ga i povećavati izravni promet na web.
Mjesec 5
Nastavljamo s aktivnostima koje smo započeli na društvenim mrežama i webu. I dalje stvaramo novi sadržaj i pokušavamo pridobiti što više povratnih veza na web stranicu. Ovisno o budžetu, možemo uključiti i neke PR objave u medijima. Već u petom mjesecu možemo vidjeti još veći promet koji dolazi kao rezultat SEO optimizacije.
Je li 5 mjeseci uvijek dovoljno za SEO rezultate?
Ne! Mnoge tvrtke za SEO reći će vam da je za optimizaciju web stranice i pozitivne SEO rezultate potrebno od četiri do šest mjeseci i to je uglavnom točno, ali svejedno vrijeme potrebno za pozitivne rezultate ovisi o mnogim čimbenicima koje smo već spomenuli.
S druge strane, SEO optimizacija može biti dobro obavljena, a rezultati vidljivi sporije nego smo sada naveli. Bez obzira koliko dobri rezultati bili nakon šest mjeseci, gotovo sigurno će biti manji od onih koje ćete imati nakon dvanaest mjeseci.
U nekom trenutku možda primijetite i pad broja posjetitelja, što je pitanje održavanja rezultata. Kako cijelo vrijeme napominjemo u mnogim objavama u našem blogu, tako ćemo i ovdje – web stranica zahtjeva konstantan rad na webu. Nema tu odmora! Nema opuštanja, pogotovo kad rezultati postaju dobri.
Nemojte odustati prerano
Nažalost, većina vlasnika web stranica samo ima web stranicu i ne razumije previše kako funkcionira SEO ili Google. Očekuju da će platiti SEO optimizaciju i dobiti uslugu i instant rezultate. Tko vam to obeća, taj vas je prevario.
Plaćanje SEO optimizacije za samo nekoliko prvih mjeseci jednako je bacanju novaca. Za dobar SEO treba vremena i treba rezervirati novac za to, ako želimo dobre i dugoročne rezultate. SEO je dugoročna marketinška taktika i potpuno je pogrešno SEO shvaćati kao način za brzo generiranje velikog broja kupaca ili klijenata. Ali, shvatite li da je SEO “Bog marketinga” i strpite li se dovoljno dugo, SEO Bog će vas sigurno blagosloviti.
Zainteresirani ste za SEO optimizaciju i zanimaju vas cijene? Pogledajte naše cijene SEO usluga.