Rad na web stranici osim tehničkog održavanja i sličnih poslova podrazumijeva i pisanje novog sadržaja. Često se zna dogoditi da s većim brojem objava u blogu raste broj objava vezanih za iste ili slične teme. Pa čak i kad su objave dobro kategorizirane, može se dogoditi da se vaše vlastite objave međusobno natječu za višu poziciju. To znači da vaša stranica pati od kanibalizacije ključnih riječi. Da biste spriječili ovu negativnu posljedicu svog marljivog rada, pronalaženje i rješavanje problema s kanibalizacijom ključnih riječi trebalo bi biti dio održavanja stranice.
Što je kanibalizacija ključnih riječi?
Kanibalizacija ključnih riječi ili kanibalizam sadržaja pojavljuje se kada na web stranici imate više objava sa sličnim sadržajem kojima je zajednička ista ključna riječ. Problem nastaje u pretraživačima koji teško razlikuju slične objave pa ne znaju koju objavu trebaju ponuditi u rezultatu pretraživanja. Kada se pretraživači zbune i ne znaju koji sadržaj je relevantniji, onda je moguće da sve objave s određenom temom rangiraju niže nego bi trebale.
Kako prepoznati i riješiti kanibalizam sadržaja?
Prvi korak prema rješenju kanibalizacije ključnih riječi je identificiranje objava s istom temom. To možete jednostavno istražiti ako koristite tagove odnosno oznake. Klikom na oznaku koju želite istražiti stranica će vam prikazati sve objave označene pojedinom ključnom riječju. Isto možete napraviti i na Googleu. Upišite site:vasa-domena.hr “ključna riječ”. Google će vam prikazati sve objave koje sadrže ključnu riječ koju ste upisali.
Daljnjom analizom treba utvrditi koje objave su dobro rangirane i postižu dobre rezultate, a koje ne. To možete učiniti uz pomoć Google Seach Console-a.
Analiza izvedbe sadržaja
U odjeljku “Performanse” u Google Search Console-u dodajte filter za ključnu riječ odnosno “Query…”.
Upišite ključnu riječ koju istražujete i prikazat će se popis svih ključnih riječi povezanih s pretragom. Prema dobivenim rezultatima možete vidjeti na koje još upite je vaša stranica rangirana. Osim toga važan je popis stranica ili objava koje su primile posjete korisnika prema tim upitima.
Pogledajte koje stranice primaju najviše posjeta prema ključnoj riječi koju istražujete. Na primjer: ako imate 20 objava na istu temu, a smo tri objave imaju dobru izvedbu (posjećenost), a ostale su u velikom zaostatku mada mislite da ne bi trebale biti, vrijeme je da napravite reda.
Sprečavanje kanibalizacije ključnih riječi brisanjem ili spajanje objava
Spajanje objava
Često je u ovakvim slučajevima analiziranja sadržaja web stranice moguće dvije, tri ili više objava spojiti u jednu i tako spriječiti kanibalizaciju sadržaja. Uzet ćemo za primjer ključne riječi “prijevod web stranica“, “stručno prevođenje weba” i “automatsko prevođenje web stranice“. Te ključne riječi pojavljuju se u tri različite objave, a analizom u Google Search Console-u utvrdili smo da većina prometa ide na strancu s ključnom riječi “prijevod web stranice”. Tada možemo spojiti druge dvije objave u jednu novu objavu u kojoj ćemo uz manje izmjene objasniti razliku između stručnog i automatskog prevođenja stranice. Uz izmjene u sadržaju da bi objava bila smislena i dobro napisana, možemo koristiti i druge ključne riječi koje će više odgovarati novoj objavi te na taj način uspješno riješiti problem kanibalizacije.
Brisanje objava
Analizom statistike i svih dostupnih podataka možda možemo zaključiti da neke objave jednostavno nemaju dobru izvedbu niti prevelikog potencijala za dobro rangiranje u pretraživaču. Takve objave je onda bolje ukloniti i njihove URL-ove preusmjeriti na objave s dobrom izvedbom koje su najbliže temi objave koju želimo ukloniti. Preusmjeravanje takvih objava potrebno je da bismo izbjegli prikazivanje stranice 404 ako ih Google ipak nekome prikaže u rezultatima pretrage.
Ispravljanje kanibalizacije ključnih riječi je težak posao
Nadamo se da smo u ovoj objavi pojasnili što trebate učiniti da biste spriječili kanibalizaciju ključnih riječi. Ako mislite da je sve ovo lako, onda smo sve dobro objasnili. Međutim, sigurno imate mnoštvo objava čim ste na internetu tražili više informaciji o ovoj vrsti kanibalizma. To znači i da ćete imati dosta posla dok sve objave ne dovedete u red.
Kanibalizacija ključnih riječi je normalna pojava i potrebno je povremeno napraviti ovu analizu da biste zadržali red u svojim objavama i poziciju u tražilicama. Tako ćete se redovito prisjetiti svih objava koje imate. One zastarjele ćete obrisati, a one s lošijom izvedbom spojiti u jednu. Optimalno je da ovo obavite jednom godišnje čak i ako niste vrlo aktivni bloger.