Kanibalizam ključnih riječi

Rad na web stranici osim tehničkog održavanja i sličnih poslova podrazumijeva i pisanje novog sadržaja. Često se zna dogoditi da s većim brojem objava u blogu raste broj objava vezanih za iste ili slične teme. Pa čak i kad su objave dobro kategorizirane, može se dogoditi da se vaše vlastite objave međusobno natječu za višu poziciju. To znači da vaša stranica pati od kanibalizacije ključnih riječi. Da biste spriječili ovu negativnu posljedicu svog marljivog rada, pronalaženje i rješavanje problema s kanibalizacijom ključnih riječi trebalo bi biti dio održavanja stranice.

 

Kanibalizacija ključnih riječi

 

Što je kanibalizacija ključnih riječi?

Kanibalizacija ključnih riječi ili kanibalizam sadržaja pojavljuje se kada na web stranici imate više objava sa sličnim sadržajem kojima je zajednička ista ključna riječ. Problem nastaje u pretraživačima koji teško razlikuju slične objave pa ne znaju koju objavu trebaju ponuditi u rezultatu pretraživanja. Kada se pretraživači zbune i ne znaju koji sadržaj je relevantniji, onda je moguće da sve objave s određenom temom rangiraju niže nego bi trebale.

Kako prepoznati i riješiti kanibalizam sadržaja?

Prvi korak prema rješenju kanibalizacije ključnih riječi je identificiranje objava s istom temom. To možete jednostavno istražiti ako koristite tagove odnosno oznake. Klikom na oznaku koju želite istražiti stranica će vam prikazati sve objave označene pojedinom ključnom riječju. Isto možete napraviti i na Googleu. Upišite site:vasa-domena.hr “ključna riječ”. Google će vam prikazati sve objave koje sadrže ključnu riječ koju ste upisali.

Daljnjom analizom treba utvrditi koje objave su dobro rangirane i postižu dobre rezultate, a koje ne. To možete učiniti uz pomoć Google Seach Console-a.

Kanibalizacija ključnih riječi

 

Analiza izvedbe sadržaja

U odjeljku “Performanse” u Google Search Console-u dodajte filter za ključnu riječ odnosno “Query…”.

Upišite ključnu riječ koju istražujete i prikazat će se popis svih ključnih riječi povezanih s pretragom. Prema dobivenim rezultatima možete vidjeti na koje još upite je vaša stranica rangirana. Osim toga važan je popis stranica ili objava koje su primile posjete korisnika prema tim upitima.

Pogledajte koje stranice primaju najviše posjeta prema ključnoj riječi koju istražujete. Na primjer: ako imate 20 objava na istu temu, a smo tri objave imaju dobru izvedbu (posjećenost), a ostale su u velikom zaostatku mada mislite da ne bi trebale biti, vrijeme je da napravite reda.

 

Analiza izvedbe sadržaja

 

Sprečavanje kanibalizacije ključnih riječi brisanjem ili spajanje objava

Spajanje objava

Često je u ovakvim slučajevima analiziranja sadržaja web stranice moguće dvije, tri ili više objava spojiti u jednu i tako spriječiti kanibalizaciju sadržaja. Uzet ćemo za primjer ključne riječi “prijevod web stranica“, “stručno prevođenje weba” i “automatsko prevođenje web stranice“. Te ključne riječi pojavljuju se u tri različite objave, a analizom u Google Search Console-u