Kako optimizirati web stranicu?
Optimizacija web stranice zahtjeva vrijeme i novac. Ako nemate vremena, a imate novaca najbolje je za optimizaciju web stranice angažirati stručnjaka. Ako imate vremena, ali vam nedostaje novaca, onda pokušajte sami. U nastavku saznajte koji alat možete koristiti za istraživanje ključnih riječi i kako se radi SEO optimizacija da biste povećali vidljivost web stranice u rezultatima pretraživanja.
Istraživanje ključnih riječi
Nemojte pretpostavljati da znate kako i što ljudi pretražuju na internetu. Istražite koje ključne riječi ili fraze bi bile najprimjerenije i najbolje za tekst koji pišete. Na primjer, mi smo prije pisanja ove objave istražili koja će fraza ili ključna riječ najbolje opisati sadržaj objave. Ispalo je da je to fraza “Kako se radi SEO optimizacija” i to smo stavili kao naslov.
Alat za istraživanje ključnih riječi
Najbolji i besplatan alat za istraživanje ključnih riječi je Google Keyword Planner. Drugi alati za istraživanje ključnih riječi nude više, poput Winchera, ali zahtijevaju pretplatu i obično se koriste za profesionalnu SEO optimizaciju, pa ćemo ih u ovoj objavi preskočiti.
Ključne riječi u naslovima
Nedavno smo radili SEO optimizaciju za jednu stranicu koja je imala, a u nekim objavama još uvijek ima, naslove nepovezane s temom objave i bez ključnih riječi za koje je trebalo raditi optimizaciju. (Važno nam je objasniti da su loši naslovi u nekim objavama ostali kakvi su i bili zbog zahtjeva autora da ne budu promijenjeni, mada smo napomenuli da to nije način kako se radi SEO optimizacija.)
Jeste li vi uvrstili ključnu riječ u svoje naslove? Možete li ih učiniti konkretnijima ili relevantnijima? Ako možete, samo dajte! Ponekad i mala izmjena u naslovu može učiniti veliku razliku. Na primjer, stavite li ključnu riječ na početak naslova SEO rezultati će biti bolji.
Naslovi trebaju reflektirati temu
Na primjer: Imamo naslov “Cipele” i tekst ispod naslova odnosi se na cipele, ali samo na one plave boje. U ovom slučaju bilo bi dobro promijeniti naslov u “Plave cipele”. No, jesmo li u tom naslovu dali sve važne informacije o cipelama plave boje koje prodajemo? Ne! Iz naslova nije jasno kome su namijenjene te cipele. Dodajmo naslovu još i riječ “ženske”. Dobit ćemo naslov “Plave ženske cipele”. – Ovaj naslov puno bolje opisuje sadržaj koji se nalazi ispod. I ne samo da daje više informacija čovjeku, nego i tražilicama koje će ovim naslovom bolje razumjeti sadržaj i lakše ga prikazati u rezultatima pretraživanja kao relevantan rezultat.
Kako napraviti SEO optimizaciju postojećeg sadržaja?
Optimizacija postojećeg sadržaja radi se na isti način kao i SEO optimizacija novog sadržaja. Kod optimizacije postojećeg sadržaja potrebne su izmjene, istraživanje ključnih riječi i njihovo uvrštavanje u naslove i sadržaj teksta kao i istraživanje konkurencije.
Često se u nekim blogovima može pronaći više objava o istoj temi. Posebno ako te objave nisu dobro rangirane, razmislite o njihovom spajanju u jednu objavu, vodeći računa o ključnim riječima, naslovima, poveznicama itd. Od dvije stare i nekvalitetne objave moguće je stvoriti jednu koja će biti dobro rangirana, a moguće je i riješiti probleme s kanibalizacijom ključnih riječi.