Kako rangirati web stranicu u Googleu
Cijena SEO optimizacije ponekad za malog poduzetnika može biti previsoka i to razumijemo. Zato ćemo u ovoj objavi dati nekoliko savjeta kako da sami pokušate rangirati web stranicu u Google pretraživaču na što višoj poziciji. Više objava o povećanju pozicije web stranice u rezultatima pretraživanja i slične teme vezane za SEO pronađite u našem blogu.
Treba li vam SEO stručnjak koji će rangirati web stranicu?
Treba, ali ne nužno! To ponavljamo kroz cijeli naš blog u dobroj namjeri da vlasnicima web stranica pokušamo pomoći u rangiranju visoko u rezultatima pretraživanja. Da bi vam SEO stručnjak dobro došao i da bi on kvalitetnije odradio optimizaciju, nije uopće upitno. Međutim, koliko sami radite na stranici i koliko se potrudite naučiti nešto o optimizaciji, toliko će vam se uloženo vrijeme i trud isplatiti.
U čemu je kvaka?
“Kvaka” je u tome što za dobre rezultate SEO optimizacije treba i puno vremena. Ponekad manje, ponekad više što ovisi o konkurenciji na webu, kvaliteti sadržaja, odabiru ključnih riječi itd. Uz to, potrebno je shvatiti SEO i znati kako treba optimizirati web, imajući na umu korisnika zbog kojeg se i trudite napraviti nešto.
Sigurno web nećete optimizirati radi sebe, isto kao što ni tekst za web ne ćete pisati radi sebe. Korisnik je glavni pa zato i postoje UI i UX dizajneri koji razmišljaju o korisničkom iskustvu i dizajnu weba. Zato i postoje stručnjaci za SEO koji će uzeti u obzir sve navike korisnika, istražiti ključne riječi i optimizirati web da bi stranica bila visoko rangirana u Googleu.
Dakle, za dobar SEO treba vam stručnjak, ali to ne znači da ne možete sami rangirati svoj web na visokoj poziciji u Googleu.
Želite pokušati? U nastavku pročitajte nekoliko savjeta kako rangirati web stranicu visoko u rezultatima pretraživanja.
Analiza web stranice
Da biste rangirali web stranicu na Googleu, potrebno je malo analizirati stvari. Analizom možete otkriti probleme na web stranici koji mogu utjecati na poziciju u Googleu.
Brzina web stranice
Provjerite brzinu web stranice. Za to preporučamo GTmetrix ili Pingdom Tools koji će vam prikazati upozorenja zbog kojih je stranica spora. Sve greške i sve što usporava rad stranice treba ispraviti. Brzina web stranice je uvjet za visoko rangiranje u Googleu. Ako se u rezultatima testa brzine nešto crveni, rangiranje na visokoj poziciji je mnogo teže. Nije nedostižno, ali je mnogo teže.
Spora web stranica ima loš utjecaj na korisničko iskustvo
Osim što negativno utječe na rangiranje, spora web stranica će negativno utjecati i na korisnika. Svi su postali nervozni i nikome se ne da čekati ni tri sekunde da se stranica učita. Nama to predstavlja izazov koji uspješno rješavamo, a za primjer kako to dobro radimo stavit ćemo snimku zaslona testa brzine naše naslovne stranice h1-design.hr.
Brza web stranica je uvjet za rangiranje web stranice u Googleu
Trenutna pozicija web stranice u rezultatima pretraživanja
Važno je analizirati trenutnu poziciju web stranice u pretraživaču da biste znali gdje ste i na čemu ste. Koliko visoko ili nisko je stranica rangirana možete provjeriti u Google Search Consoleu.
Tamo možete saznati koje stranice imaju visoku poziciju, a koje nisku, te za koje ključne riječi je potrebno još malo rada. Osim statistike Search Consolea treba analizirati i statistiku Google Analyticsa. Ona će pokazati kako korisnici pretražuju vaš web, koliko dugo se zadržavaju na stranici i sl.
Kad skupite u glavi sve te podatke u jednu cjelinu, trebalo bi biti jednostavnije shvatiti kako možete rangirati web stranicu na višu poziciju u pretraživaču.
Primjer visoke pozicije u rezultatima pretraživanja internet trgovine ac-bistra.com u zadnja 3 mjeseca
Ključne riječi
Definirajte svoje ključne riječi, ali i ključne riječi konkurencije
Ključne riječi su one riječi koje opisuju temu objave ili stranice. Lako ih je definirati, ali za odabir ključnih riječi koje će stranicu visoko rangirati u rezultatima pretraživanja, potrebno je provesti malo istraživanje.
Na primjer, bavite se knjigovodstvom i knjigovodstvo je vaša ključna riječ. Ali nije samo vaša, već i brojnih drugih knjigovođa koji imaju web stranicu. Po toj ključnoj riječi trebalo bi biti malo teže rangirati se na vrhu rezultata, pa možete pokušati s frazama.
Što su fraze?
Long tail keywords ili fraze također su ključne riječi, ali često imaju manji opseg pretraživanja. I tu na red dolazi fokus na korisnika.
Pokušajte zamisliti da želite promijeniti knjigovođu i tražite knjigovođu u Zagrebu. Možda ćete upisati “knjigovodstvene usluge Zagreb” ili “knjigovođa na Peščenici“. Ti upiti odnose se na lokalna pretraživanja pa je mnogo lakše rangirati web stranicu na prvom mjestu za pretraživanja u Zagrebu.
Istraživanje ključnih riječi vaše konkurencije
Pretražite ključne riječi na Googleu i pogledajte koje stranice vaše konkurencije su visoko rangirane i što je zajedničko tim stranicama. Zatim pokušajte svojim sadržajem nadmašiti konkurenciju upotrebom.
Nemojte se bojati! Ako i vi optimizirate jednu objavu za iste ključne riječi, ne znači da ne ćete doći na prvo mjesto jer je već zauzeto. Ako je vaša stranica brza, sadržaj kvalitetan i dobro optimiziran, put do vrha vam je gotovo siguran.
Zaključak
Kako smo napisali na početku ove objave, da bi rezultati SEO optimizacije bili vidljivi treba vremena. Dobrih rezultata ne će biti preko noći, a kao i kod većine stvari, ako se dovoljno potrudite i ustrajete u onome što radite i što vam je cilj, rezultati će doći i biti će nagrađeni za svoj trud.
Kad se rezultati počnu pojavljivati, većini ljudi je to znak da su napravili nešto dobro pa sami sebe nagrade ljenčarenjem pri čemu ponovno zapuste web stranicu. Iako je uspjeh u rangiranju na prvoj stranici u Googleu razlog za slavlje, u SEO optimizaciji to je najčešće samo prekretnica na putu prema kontinuiranom radu i održavanju visoke pozicije u rezultatima pretraživanja.