Grafički dizajn – Zašto je grafički dizajn važan?

Grafički dizajn

Grafički dizajn

Grafički dizajn datira iz prošlosti egipatskih hijeroglifa do najmanje 17.000 godina starih pećinskih slika. To je pojam koji je nastao u tiskanoj industriji 1920-ih. Obuhvaća niz aktivnosti, uključujući estetsku privlačnost, marketing te izradu logotipa. Drugim riječima grafički dizajneri privlače gledatelje pomoću slika, boja i tipografije.

Primjere grafičkog dizajna možemo vidjeti svuda oko nas. Nalazimo ih na ulici, u poštanskom sandučiću, na stranicama bilo kojega časopisa ili knjige, na ambalažama raznih proizvoda, plakatima, prometnim znakovima i na web stranicama. Grafički dizajn toliko prožima našu svakodnevnicu da zapravo nismo ni svjesni njegove uloge u svim područjima našega života.

Površno shvaćanje profesije

Kada spomenemo grafički dizajn mnogi pa tako i naručitelji imaju površnu predodžbu o tome što i kako bi se trebalo raditi. Mnogi od njih angažiraju dizajnera te mu govore gdje i kako nešto smjestiti ili obojiti, koji font koristiti itd. Odnosno, mišljenja su da grafički dizajn znači da grafički dizajner treba nešto malo „poriktati“ sadržaj da bi to izgledalo prihvatljivo naručitelju.

Posao dizajnera je vrlo kompleksan i odgovoran

Posao grafičkog dizajna zapravo je znatno kompleksniji i odgovorniji te nije vezan samo uz estetski doživljaj. Grafički dizajner je odgovoran za cijeli proces vizualne artikulacije. Grafičkim dizajnom nazivamo sam proces koji uključuje istraživanje, analizu, planiranje i na kraju vidljivi rezultat toga rada. Kako živimo u vremenu gdje smo okruženi sa mnoštvom reklama za razne usluge ili proizvode grafički dizajn je postao značajan segment kulture i ekonomije razvijenih zemalja. Dobar dizajn povećava vrijednost, motivira potencijalne korisnike ili kupce te utječe na javnu percepciju tvrtke, proizvoda ili usluge. Dizajnom također poručujemo što je nešto ili odakle dolazi, njime izazivamo interes, uvjeravamo ili nagovaramo.

Definicija grafičkog dizajna

Grafički dizajn je intelektualna, tehnička i kreativna aktivnost koja se bavi organizacijom i metodama prezentacije vizualnih rješenja. Takva definicija usmjerena je na složeni dizajnerski proces, a ne na proizvod toga procesa što je najčešći nesporazum i uobičajeno površno shvaćanje grafičkog dizajna.

Grafički dizajn - dizajneri

Izraz „grafički dizajn“ je donedavno bio vezan uz tiskarsku tehnologiju. Sa digitalnom revolucijom grafički dizajn izlazi iz tih okvira te se širi izvan grafike, a kompetencije grafičkog dizajnera prerastaju sam naziv zanimanja. Većim dijelom 20. stoljeća grafički dizajner bio je u sjeni poruke koju prenosi. U kontekstu današnjih socijalnih i kulturnih odnosa te razvoja novih komunikacijskih tehnologija definicija grafičkog dizajna postaje ograničavajuća. Grafički dizajner više nije odgovoran samo za formalni završetak proizvoda. Tako da je vrlo vjerojatno da će se sam naziv zanimanja kroz neko određeno vrijeme morati mijenjati.

Publika gledajući rad grafičkog dizajnera, ne prima već interpretira ono što vidi. Suvremeni pogled na ulogu grafičkog dizajnera ne bi trebao biti koncentriran samo na proizvod koje dizajner napravi već i na njegov utjecaj kod krajnjih korisnika.

Zašto je grafički dizajn važan?

Kao što sam i napisao na početku, dizajn je doista svuda oko nas i čini život jednostavnijim, lakšim i boljim.  Svi ćemo se složiti kako dobro dizajnirani znakovi pravilno usmjeravaju, kako je čitanje knjiga ili časopisa puno jednostavnije ako je tipografija dobra i sadržaj dobro posložen u odnosu na slike. Trebamo shvatiti da dizajn nije samo konstrukcija grafike, proizvoda ili usluge, već sredstvo koje potiče ljude da djeluju, da ostvare svoje želje i zadovolje svoje potrebe. 

Mnoge tvrtke su već shvatile da grafički dizajn nije samo trošak već investicija koja će pridodati vrijednost proizvodu, povećati prodaju i poboljšati status na tržištu. Danas kada smo okruženi proizvodima grafičkog dizajna, vidimo da dizajneri imaju mogućnost doprijeti do velikoga broja ljudi te im fokusirati pažnju, utjecati na stavove, pomoći u podizanju svijesti itd. Zašto onda ne uložiti u svoj vizualni identitet tvrtke ili proizvoda i stvoriti vlastiti brand. Dodajmo tome novu web stranicu koja je dobro optimizirana i samo vam je nebo granica.

Trebate dizajn vizualnog identiteta?

Naša stranica sadrži kolačiće da bi pravilno funkcionirala. Prihvaćanjem kolačića pristajete na njihovo korištenje prema našim pravilima o kolačićima.

Privacy Settings saved!
Postavke privatnosti

Kada posjetite bilo koju web stranicu, ona može pohraniti ili dohvatiti informacije u vašem pregledniku, uglavnom u obliku kolačića. Ovdje kontrolirajte svoje osobne usluge kolačića.

Ovi kolačići su potrebni za funkcioniranje web stranice i ne mogu se isključiti u našim sustavima.

Za korištenje ove web stranice koristimo sljedeće tehnički potrebne kolačiće:
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Zbog performansi stranice koristimo Cloudflare kao CDN server. Time se postavlja kolačić "__cfduid" za primjenu sigurnosnih postavki po klijentu. Ovaj kolačić je strogo potreban za Cloudflareove sigurnosne značajke i ne može se isključiti.
  • __cfduid

Odbij sve
Prihvati sve