Dvojno iskazivanje cijena u eurima i kunama u web shopu
Obveza dvojnog iskazivanja cijena u kunama i eurima počinje 5. rujna 2022. godine i traje do 31. prosinca 2023. i to je ključna mjera za zaštitu potrošača u postupku uvođenja eura. Osim toga, važna nam je još jedna promjena u Zakonu o potrošačima koja vlasnike internet trgovina obvezuje i na isticanje najniže cijene proizvoda unatrag 30 dana prije početka sniženja.
U ovoj objavi saznajte:
- na koji način je potrebno prilagoditi web shop za dvojno iskazivanje cijena u kunama i eurima
- na koji način je potrebno istaknuti najnižu cijenu unatrag 30 dana.
Što podrazumijeva dvojno iskazivanje cijena?
Tijekom razdoblja obveze dvojnog iskazivanja cijena, web shop je potrebno prilagoditi odnosno omogućiti prikaz dvostruke cijene u kunama i eurima na svim pozicijama na kojima se cijena prikazuje pa čak i tijekom naplate i konačno, na računu.
Pritom cijene roba i usluga iskazane u kunama i eurima moraju biti jasno istaknute i čitljive te iskazane na način koji potrošača ne će dovesti u zabludu. Važno je da potrošač razumije kojoj robi ili usluzi cijena iskazana u eurima i kunama pripada.
Dvojno iskazivanje cijena u internet trgovini obuhvaća:
Dvojno iskazivanje cijena nije obavezno samo za web shop, naravno. Cijena u eurima i kunama morat će biti istaknuta i na cjenicima i svim ostalim promotivnim materijalima na kojima uz proizvod stoji istaknuta i cijena.
Konverzija kune u euro
Konverzija cijena iz kune u euro propisana je Uredbom vijeća EU-a pa se prema tome cijene preračunavaju iz kune u euro primjenom fiksnog tečaja konverzije koji iznosi 7,53450 kn.
Fiksni tečaj konverzije
Zaokruživanje fiksnog tečaja konverzije na dvije decimalne znamenke nije dopušteno. Preračunate cijene iz kune u euro mogu se zaokružiti na najbliži cent tek nakon što se preračunaju primjenom fiksnog tečaja konverzije od 7,53450 kn.
Najniža cijena proizvoda unatrag 30 dana
Od 28. svibnja 2022. prema novom Zakonu o zaštiti potrošača, internet trgovine je potrebno prilagoditi za iskazivanje najniže cijene proizvoda unatrag 30 dana od početka sniženja, rasprodaje ili akcije. Iskazivanje najniže cijene unatrag 30 dana obavezno je i za prodaju robe s greškom.
Namjera ovog Zakona je dodatno zaštiti potrošače od nepoštenih trgovačkih praksi i jasnije informirati kupca u slučajevima kada postoji više aktualnih cijena, primjerice za različite oblike plaćanja koje kupca mogu dovesti u zabludu.
Prema novom Zakonu trgovci su u svojim internet trgovinama dužni u slučaju posebnih oblika prodaje kao što su sniženja, akcije i rasprodaje istaknuti najnižu prodajnu cijenu unatrag 30 dana od dana početka posebnog oblika prodaje.
Osim snižene cijene i najniže cijene proizvoda unatrag 30 dana prije sniženja ne smiju se isticati druge cijene.
Dodatne obveze trgovca
Osim isticanja najniže cijene unatrag 30 dana trgovci su u svojim internet trgovinama dužni pridržavati se još nekih pravila.
Način isticanja najniže cijene u zadnjih 30 dana
Iako se veći dio Zakona odnosi na opće uvjete poslovanja, neke od izmjena Zakona sigurno će utjecati na dizajn web shopa.
Ipak, treba moći na lijep i jasan način postaviti dvojno iskazivanje cijena u kunama i eurima, a ako je proizvod snižen još istaknuti i aktualnu cijenu i najnižu cijenu u zadnjih 30 dana.
Gdje treba istaknuti najnižu cijenu proizvoda?
Više o ovoj temi pročitajte ovdje: Isticanje najniže cijene u zadnjih 30 dana – Đina usluge d.o.o.